Niezalogowany
zmień rozmiar:

Pytania i odpowiedzi

Dział pytania i odpowiedzi

Pytanie 1.

Od kiedy mogę składać zgłoszenie do szkoły obwodowej

Odpowiedź:

Zgłoszenie można złożyć od 26 lutego 2024 r.

 

Pytanie 2.

Czym różni się zgłoszenie od wniosku ?

Odpowiedź:

Zgłoszenie dotyczy wyłącznie kandydata, który chce uczęszczać do szkoły w obwodzie której zamieszkuje. Zgłoszenie składa się wyłącznie do szkoły obwodowej.  Wniosek może złożyć kandydat,które chce uczęszczać do szkoły nie obwodowej i na wniosku mogą być wybrane trzy szkoły. Zgłoszenia do szkoły można składać od 26 lutego, wniosek składa się w terminie od 6 do 10 maja.  

 

Pytanie 3.

Czy w rekrutacji będą brały udział wszystkie szkoły podstawowe ?

Odpowiedź:

Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe w rekrutacji biorą udział tylko szkoły, w których są wolne miejsca. Jeżeli do szkoły podstawowej będzie dużo zgłoszeń od dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły, rekrutacja do szkoły nie zostanie przeprowadzona.

 

Pytanie 4.

Do ilu szkół mogę złożyć wniosek?

Odpowiedź:

Do 3 szkół podstawowych.

 

Pytanie 5.

W ilu miejscach składamy wniosek?

Odpowiedź:

Wniosek należy wypełnić, sprawdzić i zatwierdzić.

  

Pytanie 6.

Kiedy można składać wnioski?

Odpowiedź:

Wnioski można składać od 06.05.-10.05.2024 r.,

 

Pytanie 7.

Czy można złożyć wniosek przez internet?

Odpowiedź:

wniosek należy wypełnić przez internet, sprawdzić i zatwierdzić

 

Pytanie 8.

Czy otrzymam pomoc w wypełnieniu wniosku w szkole?

Odpowiedź:

Tak, każda szkoła musi pomóc w wypełnieniu wniosku osobom, które mają z tym trudności.

 

Pytanie 9.

Dziecko nie posiada numeru PESEL. Jak wypełnić w wniosek?

Odpowiedź:

Proszę zgłosić się do szkoły pierwszego wyboru.

 

Pytanie 10.

Dziecko jest zameldowane w Kaliszu u rodziny, ale rodzice mieszkają poza Kaliszem. Jak będzie zakwalifikowane dziecko w rekrutacji?

Odpowiedź:

Komisja rekrutacyjna będzie żądać wyjaśnień w związku z faktem, że wg definicji Kodeksu Cywilnego dziecko zamieszkuje z rodzicami lub z jednym  z rodziców. W opisanym przypadku, fakt zameldowania dziecka nie oznacza więc zamieszkiwania w Kaliszu.

 

 Pytanie 11.

Jestem zameldowana poza Kaliszem, ale zamieszkuję wraz z dzieckiem w Kaliszu.Jak mam udokumentować fakt zamieszkiwania?

Odpowiedź:

Należy przedstawić dowolny dokument poświadczający zamieszkiwanie np. umowa najmu,umowa na dostawę energii elektrycznej, gazu, wody, telekomunikacyjna,potwierdzenie składania PIT.

 

Pytanie 12.

Mieszkamy z dzieckiem u rodziców w Kaliszu, ale nie jesteśmy zameldowani,czy możemy złożyć wniosek jako zamieszkali w Kaliszu?

Odpowiedź:

W opisanym przypadku należy dopełnić obowiązku zameldowania, trudno będzie inaczej stwierdzić fakt zamieszkiwania.

 

Pytanie 13.

Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?

Odpowiedź:

Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie przez rodzica hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z peselem dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu na stronie i sprawdzenie czy i gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE dla własnego dziecka.

 

Pytanie 14.

Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?

Odpowiedź:

Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i poprosić osobę wyznaczoną do obsługi systemu NABO o skorygowanie niepoprawnych informacji. Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie zatwierdzony. 


Rekrutacja ID: 160; Wersja: 24.104.20240724.1457 Harmonogram ID: 0;