Pytania i odpowiedzi
Dział pytania i odpowiedzi |
Pytanie 1.
Od kiedy mogę składać zgłoszenie do szkoły obwodowej
Odpowiedź:
Zgłoszenie można złożyć od 26 lutego 2024 r.
Pytanie 2.
Czym różni się zgłoszenie od wniosku ?
Odpowiedź:
Zgłoszenie dotyczy wyłącznie kandydata, który chce uczęszczać do szkoły w obwodzie której zamieszkuje. Zgłoszenie składa się wyłącznie do szkoły obwodowej. Wniosek może złożyć kandydat,które chce uczęszczać do szkoły nie obwodowej i na wniosku mogą być wybrane trzy szkoły. Zgłoszenia do szkoły można składać od 26 lutego, wniosek składa się w terminie od 6 do 10 maja.
Pytanie 3.
Czy w rekrutacji będą brały udział wszystkie szkoły podstawowe ?
Odpowiedź:
Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe w rekrutacji biorą udział tylko szkoły, w których są wolne miejsca. Jeżeli do szkoły podstawowej będzie dużo zgłoszeń od dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły, rekrutacja do szkoły nie zostanie przeprowadzona.
Pytanie 4.
Do ilu szkół mogę złożyć wniosek?
Odpowiedź:
Do 3 szkół podstawowych.
Pytanie 5.
W ilu miejscach składamy wniosek?
Odpowiedź:
Wniosek należy wypełnić, sprawdzić i zatwierdzić.
Pytanie 6.
Kiedy można składać wnioski?
Odpowiedź:
Wnioski można składać od 06.05.-10.05.2024 r.,
Pytanie 7.
Czy można złożyć wniosek przez internet?
Odpowiedź:
wniosek należy wypełnić przez internet, sprawdzić i zatwierdzić
Pytanie 8.
Czy otrzymam pomoc w wypełnieniu wniosku w szkole?
Odpowiedź:
Tak, każda szkoła musi pomóc w wypełnieniu wniosku osobom, które mają z tym trudności.
Pytanie 9.
Dziecko nie posiada numeru PESEL. Jak wypełnić w wniosek?
Odpowiedź:
Proszę zgłosić się do szkoły pierwszego wyboru.
Pytanie 10.
Dziecko jest zameldowane w Kaliszu u rodziny, ale rodzice mieszkają poza Kaliszem. Jak będzie zakwalifikowane dziecko w rekrutacji?
Odpowiedź:
Komisja rekrutacyjna będzie żądać wyjaśnień w związku z faktem, że wg definicji Kodeksu Cywilnego dziecko zamieszkuje z rodzicami lub z jednym z rodziców. W opisanym przypadku, fakt zameldowania dziecka nie oznacza więc zamieszkiwania w Kaliszu.
Pytanie 11.
Jestem zameldowana poza Kaliszem, ale zamieszkuję wraz z dzieckiem w Kaliszu.Jak mam udokumentować fakt zamieszkiwania?
Odpowiedź:
Należy przedstawić dowolny dokument poświadczający zamieszkiwanie np. umowa najmu,umowa na dostawę energii elektrycznej, gazu, wody, telekomunikacyjna,potwierdzenie składania PIT.
Pytanie 12.
Mieszkamy z dzieckiem u rodziców w Kaliszu, ale nie jesteśmy zameldowani,czy możemy złożyć wniosek jako zamieszkali w Kaliszu?
Odpowiedź:
W opisanym przypadku należy dopełnić obowiązku zameldowania, trudno będzie inaczej stwierdzić fakt zamieszkiwania.
Pytanie 13.
Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie przez rodzica hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z peselem dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu na stronie i sprawdzenie czy i gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE dla własnego dziecka.
Pytanie 14.
Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?
Odpowiedź:
Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i poprosić osobę wyznaczoną do obsługi systemu NABO o skorygowanie niepoprawnych informacji. Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie zatwierdzony.